Digital Marketing Strategy

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya pazarlama, ya da kısaca SMM, işletmelerin pazarlama iletişimi ve markalaşma hedeflerine ulaşmak için çeşitli sosyal paylaşım ağlarını kullanarak sürdürdükleri bir dijital pazarlama faaliyeti olup, sosyal medya pazarlamanın öncelikli alanı pazarlama hedefleri çerçevesinde sosyal paylaşım amaçlı içerik, video ve fotoğraf/resim vs oluşturmaktır. Binlerce takipçiyle içerik paylaşımı imkanı, işletmeler için sosyal medya pazarlamanın sağladığı pek çok faydadan sadece biri.

Marka bilinirliğinin artırılması, marka sadakatinin yaratılması, fırsatları dönüştürme imkanı, yüksek çevrim oranları, marka güvenilirliğinin yükseltilmesi, gelen trafiğin artırılması, pazarlama maliyetlerinin düşürülmesi, daha iyi arama motoru sonuçları vermesi, müşteri deneyimlerinin takibi ve müşteri taleplerinin daha detaylı analizi gibi faydalar, yeni pazarlama trendlerini takip eden vizyon sahibi işletmelerin sosyal medya pazarlama faaliyetlerine ağırlık vermelerine sebep oluyor.

Peki, başlıca sosyal medya pazarlama kanalları nelerdir ve nasıl kullanılır? Farklı sosyal paylaşım ağları farklı kullanım tekniği gerektirdiği için her bir ağ için özgün bir strateji oluşturmak gerekiyor.

Facebook

Samimi ve dostane bir ortama sahip olması sebebiyle, öncelikle Facebook Business Fan sayfasının oluşturulduğu aktif bir sosyal medya pazarlama stratejisi gerektirmekte. Facebook çalışmasının anahtar bakış açısı, sayfa düzenine ve görsel öğelere son derece dikkat etmekten ve özen göstermekten geçiyor. Firma sayfaları için sosyal medya pazarlama çalışmaları, sektörle alakalı makaleler, videolar, fotoğraflar ve resimler paylaşarak hedef kitleyle iletişimi artırma temelinde ilerlemeli. Facebook insanların rahatlamak, arkadaşlarıyla sohbet etmek ve keyifli zaman geçirmek için kullandıkları bir platform, dolayısıyla içeriği hafif ve dostane tutmakta fayda var.

Twitter

Twitter, güncel gelişme ve haberlerinizi web üzerinde yayınlayıp duyurmak için kullanılan bir sosyal medya pazarlama kanalıdır. Sektörünüzdeki ve sektörünüzü ilgilendiren alanlardaki tweetleri ve hesapları takip ederek takip dönüşü sağlayabilir ve takipçilerinizden düzenli bir akış elde edebilirsiniz. Resmi tweetlerinizi özel indirimler, yeni gelişmeler ve güncel bilgilerle birleştirerek ve biraz da eğlenceli ve kurnaz bir dil kullanarak oluşturmanızda fayda var. Bir müşteriniz firmanızla ilgili olumlu bir fikir paylaştığında retweet etmeyi, takipçilerinizin sorularını mümkün mertebe cevaplandırmayı ihmal etmemeniz gerekiyor çünkü Twitter’ın sosyal medya pazarlama aracı olarak kullanılması diyalog ve iletişim temelinde ilerliyor, dolayısıyla mümkün olduğunca interaktif olmanız gerek.

You Tube

Hepimizin bildiği üzere YouTube, video içeriği oluşturmak için tartışmasız bir numaralı platform, dolayısıyla sosyal medya pazarlama aracı olarak muazzam sonuçlar getirebilir. Pek çok işletme “viral” olması amacıyla YouTube için farklı, dikkat çekici, etkileyici video içerikleri oluşturmaya çalışıyor fakat gerçekte böyle bir olasılık düşük olduğu için ağırlıklı olarak faydalı, eğitici, öğretici “nasıl yapılır?” videoları oluşturmaya odaklanmak daha faydalı olacaktır. Bu “nasıl yapılır” videoları Google video arama sonuçlarınızı da direk etkileyecektir, bu yüzden güçlü bir video içeriğini kesinlikle hafife almamak gerek.

LinkedIn

LinkedIn biraz daha profesyonel sosyal medya pazarlama sitelerinden biri, bu yüzden benzer sektörlerdeki profesyonel kişilerle diyalog kurabilmek ve ortak paydada buluştuğunuz kişilerle içerik paylaşabilmek için harika bir buluşma platformudur. Müşterilerinizi LinkedIn profiliniz üzerinden işletmenizi tavsiye etmeye teşvik edebilirsiniz çünkü tavsiyeler işletmenizin yeni müşteriler için LinkedIn üzerinde daha güvenilir ve prestijli görünmesini sağlayacaktır. “Sorular” sekmesine göz atarak sorulan soruların cevaplandırılmasına yardımcı olabilirsiniz, bu şekilde LınkedIn platformunda daha etkin bir profil oluşturur ve güven kazanırsınız.

Goolge+

Facebook’un yeni rakibi Google+ yine Facebook ile aynı şekilde eğlenceli, samimi ve rahat bir atmosfer sunarak link, fotoğraf ve video yükleyip paylaşabilmenizi ve tüm +1’lerinizi görüntüleyebilmenizi mümkün kılıyor. Google+ aynı zamanda Google+ Circles (Google+ Çevreleri) ile de tüm takipçilerinizi kategorize ederek küçük gruplar oluşturma ve farklı gruplarla farklı içerikler paylaşma avantajı da sağlıyor. Örneğin, “süper takipçi” adında bir çevre oluşturup özel indirimlerinizi veya ayrıcalıklı tekliflerinizi sadece bu grupla paylaşabilirsiniz.

Pinterest

En son sosyal medya pazarlama trendlerinden bir de Pinterest; Pinterest’in imaj merkezli (resimler ve fotoğraflar) platformu perakende satış için ideal olmakla beraber herkes Pinterest’in sosyal medya hizmetlerinden faydalanabilir. Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler Pinterest’i bir vitrin gibi kullanarak ürün fırsatlarını sunabilir, özgün pinboard’lar ile marka kimliklerini geliştirebilirler.

Reddit – Stumble Upon – Digg

Reddit, Stumble Upon veya Digg gibi benzer sosyal medya platformları merak uyandıran ve ilgi çeken içerikler oluşturmak için idealdir. Ayda 2 milyardan fazla sayfa görüntülemesi ile Reddit, inanılmaz yüksek bir sosyal medya pazarlama potansiyeli taşımakta fakat sadece gerçekten özgün ve ilginç içeriklerin onaylandığını da belirtmek gerek.

Lokasyon bazlı sosyal medya araçları

Foursquare, Yelp, Level Up gibi sosyal medya platformları, bir binada faaliyet gösteren ve sosyal medya aktivitelerine pazarlamayı da dahil etmek isteyen işletmeler için harika araçlardır. Lokasyonunuzu işaretleyerek bu sitelere üye olduktan sonra “check-in ödülü” veya “check-in indirimi” gibi teşvik edici aktiviteler yaratabilirsiniz. Unutmayın ki, “check-in” yapan bu ziyaretçiler ellerinde işletmeniz hakkında olumlu veya olumsuz değerlendirme yapabilecekleri bir akıllı telefon taşıyor olacaklar, bu yüzden check-in kampanyalarınızı doğru belirleyip bu kampanyalara sadık kalmanız faydanıza olacaktır.