Digital Marketing Strategy

Marka Danışmanlığı

Günümüzde, içtiğimiz kahveden giydiğimiz kot pantolona, kullandığımız telefondan, yemek yediğimiz restorana kadar “markalaşma”nın konusu dışında kalan hiçbir ürün, hizmet veya servis yoktur. Psikoloji alanındaki çalışmalar da gösteriyor ki, insanlar sevdikleri bir markanın ürününden daha fazla memnuniyet duyuyorlar; yapılan deneylerde aynı ürünün markasız olarak kullanılmasının tüketici memnuniyetini ciddi oranda düşürdüğünün gözlenmesi bunun en büyük kanıtı. Hatta, iki büyük içecek markası ile ilgili, markaların gizlenerek yapıldığı lezzet testlerinde, satış rakamları daha düşük olan marka daha çok beğenilmiştir ancak markaların görünür olduğu yerde diğer içecek daha çok satılmaktadır. Bir adım öteye gidecek olursak, daha çok satılan markanın tüketicileri “tadını daha çok seviyorum” diyeceklerdir, oysa testler tam tersini söylemekte… Çünkü markalar tüketicilerin kimlikleriyle özdeşleşmekte ve insan psikolojisinde çok farklı tetiklenmelere sebep olmakta.

 

Marka imajı öyle bir güç ki, markalaşmanın ileriki aşamalarında ürünün yarattığı işlevsel memnuniyet (Ayakkabı su almıyor ve uzun süre giyilse de rahatsızlık yaratmıyor.) ürünün yarattığı marka memnuniyeti (Bu ayakkabıyla kendimi harika hissediyorum!) ile kıyaslandığında daha küçük oranda kalabiliyor. Günümüzün dev şirketleri, ürün ve hizmetlerininin kalitesine yatırım yaparken, en az onun kadar yatırımı da marka imajının güçlendirilmesine yapıyorlar çünkü artık marka imajını ürün kalitesiyle eşdeğer görmek gerekiyor. işin en zirve noktasına baktığımızda ise şu manzarayla karşılaşıyoruz: Ürün değil, marka satıyor.

İşte bu noktada karşımıza marka danışmanlığı kavramı çıkıyor; marka danışmanlığı, büyümek ve markalaşmak isteyen işletmelerin asla göz ardı etmemesi ve bu konuda destek talep etmesi gereken hizmetler bütünüdür.  İyi bir marka danışmanlığı ve PR hizmetiyle markanızı hedef kitlenize anlatabilir, onları markanıza yönlendirebilir ve kitlelerin markanızı ürününüzle bağdaştırmasını sağlayabilirsiniz çünkü markanız işletmenizin en değerli varlıklarından biridir.