Digital Marketing Strategy

Google AdWords Reklamları

İşletmenizin dijital platformlarda bilinirliğini güçlendirmek, ürün veya hizmetlerinizin satışını yapmak için kullanabileceğiniz Goolge AdWords reklamlarından elde ettiğiniz kazanımların ölçümlenebilir olması AdWords’ü diğer reklam modellerinden ayıran en önemli özelliğidir. Arama ağı reklamlarında tık başı maliyetlendirme esasına göre çalışan reklamlar, Görüntülü reklam ağında ise BGBM (bin gösterim başı) veya tık başı maliyet esasına göre ücretlendirilir.

Google AdWords Reklamlarının Avantajları Nelerdir?

Geleneksel pazarlama yöntemleri ile ulaşılmaya çalışılan müşterilere erişilmesi için geliştirilen stratejilerin satışa dönüşebilmesi hem çok maliyetli, hemde oldukça emek isteyen çalışmalardır. Oysaki Google AdWords reklamları ile kullanıcıların özel ilgi alanları ve davranış özelliklerine bağlı olarak hedefleme yapabilir yada web üzerinden ürün veya hizmetlerinizi aradıkları zaman onlarla etkileşime geçebilirsiniz.

Sunulan gelişmiş AdWords yönetim paneli ile reklam kampanyalarınıza her an, her yerde erişebilirsiniz. Böylece bütçe kontrolünü anlık olarak yapabilir, öncelikleriniz doğrultusunda bütçe ve ayarları değiştirerek, istenmeyen harcamaların önüne geçebilirsiniz. Tüm bunların yanı sıra, detaylı istatistiklerle başarınızı ölçümleyebilir, yeni reklam stratejileri geliştirebilirsiniz.

Remarketing datası toplamanızı sağlar

AdWords araması yapan kullanıcılar sitenizi ziyaret ettikten sonra, remarketing reklamları yaparak, gezdikleri internet sitelerinde reklam bannerlarınızı görürler. Böylece bu kullanıcıları tekrar sitenize çekebilirsiniz.

Remarketing reklamları ile farklı stratejiler geliştirebilirsiniz. Örnek vermek gerekirse web sitenizden bisiklet alan bir müşterinize satın alma işleminden sonra bisiklet reklamlarını göstermeyi bırakıp bisiklet kullanırken ihtiyaç duyabileceği kask, bisiklet taşıma aparatları, lastik şişirme pompası reklamları göstererek ikinci ve üçüncü satın alma işlemini sağlayabilirsiniz. Ayırca ürün grupları veya sunduğunuz hizmetlerin türüne göre toplayacağınız datalar üzerinden farklı hedeflemeler yaparak satışlarınızı ve marka bilinirliğinizi artırabilirsiniz

  Farklı reklam seçenekleri

  1. Arama ağı reklamları: Google arama motorunda, sektörünüz ile ilgili belirlediğiniz kelimelerde arama yapan kişilere reklamınızın gösterilmesini sağlar.
  2. Görüntülü reklamcılık: Google iş ortağı olan blog ve haber siteleri gibi birçok web sitesinde, banner reklamlarınızı yayınlamanıza olanak tanır.
  3. Mobil Reklamcılık: Cep telefonu ve tablet gibi mobil cihazlara yönelik reklam yapabilmenize olanak tanır. Farklı reklam seçenekleri sunmaktadır.
  4. Alışveriş Reklamları: E-ticaret siteleri için etkili bir satış ve pazarlama stratejisidir. Google reklamları yayınlayan web sitelerinde ve arama ağında gösterilir. Ürün aramaları yapan bireylere, ürün görseli, başlığı ve fiyatını doğrudan gösterebileceğiniz reklam türüdür.
  5. VIDEO Reklamlar: Ürün veya hizmetlerinizi tanıtan videolar ile reklam yapabilmenize olanak tanımaktadır. Sektörünüzle ilgili videoları izleyen kişilere gösterilen reklamlarınızla markanızı veya ürünlerinizi tanıtabilirsiniz.

Google AdWords Optimizasyonu

Google AdWords yönetim panelinde birçok seçenek ve ayarlama bulunmaktadır. Buradaki seçenekler  reklam hedef kitlenizi daraltarak, yalnızca potansiyel müşteri kitlenize reklam yapabilmenize olanak tanımaktadır. Hesap optimizasyonunun doğru belirlenmesine bağlı olarak tık başı maliyetler (TBM) de değişiklik göstermektedir.

İşte bu noktada Digital Marketing ekibi olarak devreye giriyor ve AdWords hesap yönetimi hizmeti ile, bütçenizin en verimli şekilde yönetilmesini sağlıyoruz.

  • Reklamlarınız daha doğru hedef kitlelere gösterilir
  • Tıklama başı maliyetler düşer
  • Tıklama oranları artar
  • Ürün ve hizmetlerinize uygun Google AdWords seçenekleri kullanılır
  • Hesabınız her gün düzenli olarak kontrol edilir ve gerekli müdahaleler yapılır.
  • Reklam bütçeniz sürekli kontrol atıda tutulur.
  • Düzenli olarak sunulan raporlarla performans değerlendirmesi yapabilirsiniz.
  • Google ekipleri ile koordineli çalışılarak, reklam stratejilerinizin en doğru şekilde yönetilir.