Digital Marketing Strategy

Facebook Reklamları

4 Şubat 2004 yılında Mark Zuckerberg tarafından kurulan Facebook, internet teknolojilerindeki gelişmeler ve kendisini sürekli güncelleyen yapısı ile, günümüzün en çok kullanılan sosyal medya ağıdır. Özellikle akıllı telefon sektöründe yaşanan gelişmelerle birlikte artan internet kullanımı, sosyal medya ağlarının da kullanıcı trafiğini arttırmıştır. 2013 Verilerine göre Türkiye’de toplam “34 Milyon Facebook Kullanıcısı” bulunmaktadır. Günlük online kullanıcı ortalaması ise “21 Milyon” olarak açıklanmıştır.

Neden Facebook reklamları?

Türkiye’de Google’dan sonra en çok kullanılan internet sitesi olarak Facebook, bu yoğun trafiğini reklam vermek isteyen firmalara cazip fiyatlandırmalar ile sunmaktadır.  Facebook reklamları farklı hedeflemeler ve amaçlara yönelik reklam yapmanıza olanak tanımaktadır. Web sitenize kullanıcı trafiği sağlamak, marka algısı oluşturmak, ürün veya hizmet satışı sağlamak gibi çeşitli seçenekleri ile, Facebook reklamları verilebilmektedir.

Google reklamları olarak da bilinen “Adwords” ve “Merchant” reklamları, arama sonuçlarında ve reklam yerleşimi yapmış internet sitelerinde görüntülenen sonuçları ile birçok firmanın markalaşma sürecinde en büyük destekçisi olmuştur. Ancak son yıllarda kullanıcı alışkanlıklarının değişmesi ve sosyal medyanın daha etkin hale gelmesi ile, Facebook reklamları daha az bütçe ile daha yüksek geri dönüşüm alınabilmesine olanak tanımaktadır. Burada en önemli faktör, doğru hedefleme yapılmasıdır.

Facebook alt yapısı, sizlere şehir, yaş grubu, cinsiyet ve “genel kategori” gibi kriterlere göre reklam gösterimi olanağı tanımaktadır. Bu kriterler doğrultusunda reklamlarınız çok geniş kitlelere gösterilmektedir. Google ve Yandex reklamlarında ise böyle bir seçenek bulunmamaktadır. Bu gelişmiş hedefleme olanağı ile Facebook reklamları etkileşimin daha yüksek olmasına olanak tanımaktadır. Ancak hedef kitle belirleme stratejisi yanlış olan firmalar için bir süre sonra maliyetler istenmeyen rakamlara yükselmekte ve firmalar Facebook reklamlarını sonlandırmaktadır.

Digital Marketing olarak, hitap ettiğiniz hedef kitlenin belirlenmesi ve kullanıcı etkileşimleri konusunda profesyonel danışmanlık hizmeti sunmaktayız. Reklamlarınızın yalnızca gerçek hedef kitlenize gösterilmesini sağlayarak, reklam etkileşimlerini arttırıyor ve reklam giderlerinizin düşmesini sağlıyoruz.