E-Ticarette Yapılan 9 Önemli Hata

E-Ticarette Yapılan 9 Önemli Hata

1-Web Sitesinin Yavaş Açılması

Web sitenizin yavaş açılması oturum sürenizi düşürür. Bu yüzden web sitenizin hızını yükselterek kullanıcı deneyimlerini en üst seviyeye çıkarmanız gerekmektedir.

2-Web sitesinin mobil uyumlu olmaması

Mobil cihaz kullanımının artması ve artmaya devam ediyor olması web sitelerinin de mobil uyumlu olmasını kaçınılmaz bir hale getirdi. Eğer web siteniz mobil uyumlu değilse bunun satışlarınıza ve sitenizin arama motoru optimizasyonuna olumsuz etkileri olacaktır.

3-Web sitenizdeki arama motorunun düzgün çalışmaması

E-ticaret sitelerinde çok fazla ürün bulunduğundan site için ürün arama motorlarının doğru çalışıyor olması çok gerekir. Çünkü kullanıcılar kategori veya marka bağlantılarını tıklayarak almak istediklerini ürünlere ulaşması oldukça zordur. Web sitenizi ziyaret eden müşterileriniz aradıklarını ürüne kolaylıkla ulaşmazlarsa sitenizden çıkacaklardır.

4-Ürün açıklamalarının özensiz yazılması

Ürün detay sayfasında satışını yaptığınız ürünlerin açıklamaları eksik veya özensiz ise kullanıcılar satın alma işlemi yapmadan sitenizden ayrılabilir. Bu yüzden her ürün için açıklayıcı teknik bilgiler eklemelisiniz.

5-Ürün görsellerinin kalitesiz veya yanıltıcı olması

Satışını yaptığınız ürünlerin görselleri sitenize özensiz olarak eklendiyse bu müşterilerinizde ürüne ve sitenize karşı güven algısını azaltır. Bu yüzden sitenize ekleyeceğiniz görselleri seçerken dikkat etmenizi tavsiye ederiz. Ayrıca ürün detay sayfasında ürünle ilgili farklı açılardan çekilmiş görseller eklemeniz satışlarına olumlu yansıyacaktır.

6-Ürün alma sürecinin uzun ve karmaşık olması

Sitenizden ürün satın alma süreci karmaşık ve zorsa, kullanıcılar bu durumdan olumsuz etkilenecektir. Ürünlerin satın alma aşaması en fazla 3 / 4 adımda tamamlanabiliyor olmalıdır. Ayrıca sitenizde üyeliksiz alışveriş özelliğinin de olmasını tavsiye ederiz.

7-Ödeme seçeneklerinin yetersiz olması

E-ticaret sitelerinin bir çoğu sadece kredi kartı ile ödeme almaktadır. Bu yaklaşım farklı ödeme tipleri ile alışveriş yapmak isteyen kullanıcıların siteden ürün almadan çıkmasına neden olmaktadır. Sitenizde BKM Express, Paypal ve Bankamatik kartı ile ödeme alınıyor olması satışlarınıza olumlu yansıyacaktır.

8- Belirsizlik yaratan kargo ücretleri

Eğer satışını yaptığınız ürünlerde kargo dahil değilse müşterilerinizin ödeyecekleri kargo bedellerinin net bir şeklide belirtilmiş olması gerekir. Sepete ürün atıldığında detay sayfasındaki kargo fiyatında değişiklik oluyorsa kullanıcılar ürünü almadan sitenizden çıkacaktır.

9-Müşteri hizmetlerinin ilgisizliği

Sizinle iletişime geçmek isteyen müşterilerinizle yapacağınız görüşmelerde tatmin edici cevaplar vermelisiniz. Ayrıca satışını yaptığınız ürünler hakkında yeterli bilgiye sahip olmayan kişilerin yapacakları telefon görüşmelerinin satış kaçırmanıza neden olacağını unutmamalısınız.