Digital Marketing Strategy

E-Ticarette Nasıl Başarılı Olunur?

İnternet kullanımının artması ile alışveriş alışkanlıklarının değiştiğini zamanında fark eden ve sektöre erken girmeyi akıl eden vizyonerlerin başarı hikayeleri bir çok kişinin hayallerini süslediği gibi, bir çok büyük şirketinde bu sektöre ilgi duymasına ve sonrasında e-ticaret pazarına ciddi yatırımlar yapmasına neden oldu. İlk başlarda e-ticarette erkler eşitti ancak büyüklerin bu pastadan aslan payını almak istemeleri yatırım maliyetlerini yükseltti ve elde edilmesi düşünülen karlılık için göze alınacak risklerin artması sektöre yeni girmek isteyenleri ürkütmeye başladı. İşte bu yüzden sektöre ilgi duyan bir çok kişi e-ticarette nasıl başarılı olunur? E-ticarette başarılı olmak için gerçekten çok büyük yatırımlar mı yapmak gerekiyor? Gibi soruların cevaplarını aramaya başladı.

Kullanıcıların internet üzerinden aradıkları ürün ile ilgili bilgiye kolay ulaşılabilir olması, aradıkları ürünle ilgili web siteleri üzerinden detaylı ürün karşılaştırması yapabiliyor olmaları. Alışveriş yaparken geleneksel pazarlık alışkanlıkları yerine güncel kampanyaları takip edip satın almak istedikleri ürünlerde fiyat avantajı sağlamalarının yanı sıra e-ticaret sitelerinin farklı ödeme sistemleri sahip olmaları ve satın alma kolaylığı sağlamaları nedeniyle Internet’ten alışveriş yapmak artık günlük yaşantımızın önemli bir parçası haline geldi. Oldukça hızlı gelişen bu pazarda yerine almak isteyen işletmelerin sektöre girmeden önce cevap aradıkları e-ticarette nasıl başarılı olunur? Sorusunun cevaplarını vermeye çalışacağımız makalemizi dikkatle okumanızı tavsiye ederiz.

Peki e-ticarette nasıl başarılı olunur? Aslında bu sorunun sizin e-ticaretten ne beklediğinizle doğru orantılı olarak cevaplanması gerekir; çünkü birçok işletme e-ticaretten elde edilecek kazancı ek bir gelir kaynağı olarak görmesinden dolayı projelerine gerekli önemi göstermemektedir. Bir web sitesi açayım dostlar alışverişte görsün, herkesin e-ticaret sitesi var benimde olsun, alayım hazır bir e-ticaret paketi olursa olur zihniyetinde olan işletmeler unutmamalıdır ki; e-ticareti başlı başına bir iş olarak görmeyen tüm işletmeler bu sektörde başarısız olmaya mahkumdur.

Rakip ve Pazar Analizi

E-ticaret sektörüne girmeye karar verdiğinizde öncelikle rakip ve pazar analizi yapmanız tavsiye ediyoruz. Satışını yapacağınız ürün yada sunacağınız hizmetlerin satışını yapan web sitelerinin geliştirdiği dijital pazarlama stratejileri için ayırdığı bütçeler hakkında bilgi sahibi olmanız doğru yatırım planlaması yapmanız açısından oldukça önemlidir. Sonrasında ise satışı yapılacak ürün ve hizmetlerden elde edilmesi beklenen karlılığın yatırım maliyetlerinizi kaç yılda finanse edeceğini hesaplamanız gerekmektedir.

Domain Seçimi Nasıl Olmalı?

Seçeceğiniz domainin sektörünüzle alakalı, jenerik, kısa ve akılda kalıcı olması çok önemlidir. Ayrıca içerisinde sektörünüzle alakalı anahtar kelime içeriyor olması SEO çalışması yaparken elinizi kuvvetlendirecektir. Com ve com.tr uzantılı domainlerin internet kullanıcıları üzerindeki olumlu etkisi oldukça yüksek olduğundan domain seçimi yaparken com veya com.tr uzantılı bir domain almanızı tavsiye ediyoruz. Hatta alan adınız com uzantısı ile bitiyor olsa bile aynı domainin com.tr uzantısı da almalısınız.

Sektörünüze Özel E-Ticaret Sitesi Hazırlatın

Alt yapısı tamamen size ait SEO uyumlu, mobil ve kullanıcı dostu, geliştirmelere açık bir web sitesi hazırlatmalısınız. Kaynak kodları size ait olmayan hazır paket e-ticaret siteleri ile istediğiniz geliştirmeleri yapamayacağınız için mutlaka sektörünüze özel e-ticaret sitesi hazırlatmanızı tavsiye ediyoruz.

E-ticaret sitenizin gereksinimleri nasıl olmalıdır?

Kaynak kodları size ait olmalı ve geliştirmelere açık olmalıdır.

Kullanıcı dostu ve mobil uyumlu bir web siteniz olmalıdır; Web sitenize aldığınız trafiğin satışa dönüşebilmesi için ziyaretçilerin sitenizde aradıklarını kolay bir şeklide bulabilmesi gerekir. Satışını yaptığınız ürünlerin kullanıcılar tarafından kolay bulunabiliyor olması satışlarınıza olumlu yansıyacağı için marka, kategori ve ürün bazlı arama yapabilmelerini sağlayacak site içi arama motoru kurgusunun doğru yapılmış olması oldukça önemlidir. Tek satıra yazılmış ve içinde bir çok arama kriteri barındıran ürünlerin arama motorunda sağlıklı bir şekilde bulunabilmesi mümkün değildir. Web sitenizdeki arama motorunun sağlıklı çalışabilmesi için ürünlerin tek satır olarak girilmesi yerine parametrelere bölmüş olarak sisteme girilmiş olması gerekir. Ayrıca web sitenizin tasarımı sektörünüzle alakalı ve firmanıza özel olmalıdır. Hazır paket e-ticaret sistemleri bu konuda sektörel ihtiyaçlarınızı karşılamakkta yetersiz kalabileceği için sektörünüze özel e-ticaret sitesi hazırlatmanız ve tasarımının tamamen firmanıza özel olmasının yanısıra, geliştirilebilir, hızlı, güvenli ve mobil uyumlu olması oldukça önemlidir.

Dijital Pazarlama Stratejileri Geliştirin

İnternet kullanıcılarının dikkatini çekmeyi başaracağınız, ilgi ve merak uyandırıcı bir dijital pazarlama stratejisi ile potansiyel müşterilerinizin e-ticaret sitenizi ziyaret ederek sunduğunuz, ürün veya hizmetleri almasını sağlayabilirsiniz. Bunun için internetten satışını yaptığınız ürün veya hizmetle ilgilenebilecek hedef kitleleri belirlemeli ve bunlar üzerinde pazarlama stratejileri geliştirmelisiniz. Doğru hedef kitle analizi yaparak geliştireceğiniz reklam çalışmalarında minimum bütçe ile daha fazla dönüşüm elde edebilirsiniz. Çünkü dijital pazarlama faaliyetlerini, geleneksel reklamcılık çalışmalarından ayıran en belirgin ve önemli özellikleri arasında hedef kitle belirleyebilmeniz ve tamamen ölçümlenebilir olması gelmektedir. Doğru hedef kitle analizleri yapılarak yönetilen dijital pazarlama çalışmaları E-ticarette nasıl başarılı olunur? sorusunun dikkatle ele alınması gereken cevapları arasındadır. Bu yüzden dijital pazarlama, e-ticaret sektörünün gelecek 10 yılında büyümek isteyen şirketlerin hedeflerine ulaşabilmesi için kullanması gereken en önemli kanal olacaktır.

En Önemli Dijital Pazarlama Kanalları

Goolge AdWords; Google AdWords reklamları dijital dünyanın en önemli pazarlama kanalları arasında yer almaktadır. AdWords tarafından sunulan farklı reklam modelleri ile potansiyel müşterilerinize kolayca ulaşabilirsiniz. Artık herkesin ulaşmak istediği bilgiye veya almak istediği ürüne Google üzerinden ulaştığı bir ortamda bir e-ticaret sitesinin AdWords reklamları vermeden başarıya ulaşması pek mümkün gözükmemektedir. AdWords reklamı verirken dikkat edilmesi gereken en önemli konu reklam bütçelerinin doğru yönetiliyor olmasıdır. Bu konu ile ilgili olarak Google AdWords reklam bütçesi nasıl düşürülür? başlığında yazdığımız ve tüm sorunlarınızın cevaplarını bulabileceğiniz makalemizi okumanızı öneriyoruz.

Google AdWords Reklam Seçenekleri

  • Arama Ağı Reklamları
  • Görüntülü Reklam Ağı
  • Yeniden Pazarlama Reklamları
  • Alışveriş reklamları
  • Mobil Reklamlar
  • Video reklamları
  • Gmail Reklamları

Arama Motoru Optimizasyonu; Organik arama sonuçları internet kullanıcılarının en güvendiği bilgi kaynaklarıdır. Bu yüzden organik arama sonuçlarında yerini almayan bir web sitesinin başarıya ulaşması mümkün değildir. Fakat arama motoru optimizasyonu yapılırken izlenecek yol Google’ı kandırmak üzerine kurgulanmamalıdır. Ülkemizde bu işi yaptığını zanneden bir çok kişi arama motoru optimizasyonunu sadece backlink almak olduğunu zannetse de aslında durumun hiçte öyle olmadığını çok geç anlıyorlar. Arama motorlarının bir siteyi indekslemesi ve üst sıralara taşıması için öncelikle web sitesinin teknik alt yapısının belirtilen kriterlere uygun olması, içeriğinin özgün ve zengin olması gerekmektedir. Bu kriterleri yerine getirmeyen sitelere dışarıdan alınacak backlinklerin mükafat olarak değil, ceza olarak geri döneceği unutulmamalıdır.

Sosyal Medya; E-ticaret sitenize ait sosyal medya hesapları üzerinden internet kullanıcılarıyla etkileşime girilmesi çok önemlidir. Burada dikkat edilmesi gereken en önemli konu paylaşılan içeriklerin kullanıcıları rahatsız etmemesidir. Sosyal medya hesaplarınız üzerinden sürekli bir şeyler satma çabası içerisinde olmamalısınız. Kaldı ki bu tür paylaşım yapan hesaplar sosyal medya üzerinde takip edilmez. Müşterilerinizin sosyal medyayı eğlenmek, vakit geçirmek, kafa dağıtmak için kullanıldığını unutmamalısınız. Web sitenize yazacağınız ilgi çekici blog yazılarını sosyal medya hesaplarınız üzerinden paylaşarak sitenize organik ziyaretçi trafiği çekiyor olmanız sitenize gelen ziyaretçilerin belki o gün olmasa bile sonrasında sizin müşteriniz olabileceği fikrini benimsemelisiniz.