E-Ticaret Sitesinde Bulunması Gereken Özellikler Nelerdir

E-Ticaret Sitesinde Bulunması Gereken Özellikler

Sitenizdeki ürünlerin mobil cihazlarda da düzgün bir şekilde görüntülenebilmesi kullanıcıların mobil cihazlar ile yaptıkları aramalarda doğru sonuçları kolaylıkla bulmaları ve alışveriş yaparken sepet kısmını kolay bir şeklide geçerek ödeme işlemlerini yapabilmeleri e-ticaret siteleri için kaçınılmaz bir gerekliliktir.

E-ticaret siteniz %100 SEO uyumlu olmalıdır; E-ticaret sitenizin organik arama sonuçlarında en üst sıralarda yer almasının kullanıcılar üzerinde etkisi oldukça yüksektir. Bu yüzden hazırlatacağınız web sitesinin %100 SEO uyumlu olması gerekir. E-ticarette nasıl başarılı olunur? sorusuna verilecek cevaplar arasında en önemlisi web sitenizin SEO uyumlu hazırlanmış olması gelmektedir

  • Her sayfaya konusu ile alakalı başlık, kısa açıklama ve anahtar kelime alanı girilebileceği alanlar olmalıdır.
  • İçeriklerinizde kullanacağınız etiketler SEO açısından oldukça önemlidir.
  • Heading etiketleri her sayfada önem sırasına uygun olarak kullanılmalıdır.
  • URL yapısı arama motorlarının istediği kriterlere uygun olmalıdır.
  • Web sitenizin ana sayfası, marka, kategori ve ürün detay sayfalarının yüklenme hızı Google Page Speed Insights üzerinden test edildiğinde 85 ve üstü puan almalıdır.
  • E-ticaret sitenizde bulunan her ürün için açıklayıcı ve özgün içerikler girebileceğiniz alanlar bulunmalıdır.
  • Ürün görsellerinizin görüntü kalitesi müşterilerinizi tatmin etmeli ve her birinin alt etiketi ürün adı ile aynı olmalıdır.

Kampanya modülleri; Hediye çeki yönetimi, puan sistemi ve özel kampanyalar yapmanızı sağlayacak modüllerinizin olması müşterilerinizle sürekli etkileşim içinde olmanızı sağlayacaktır.

  • Hediye çeki yönetimi; doğum günü, evlilik yıldönümü, yılbaşı ve bayramlarda müşterilerinizin web sitenizden yapacakları alışverişlerde kullanabilmeleri için hediye çekleri gönderebilirsiniz.
  • Puan sisteminin kullanımı; müşterilerinizin web sitenizle etkileşim içerisinde olmalarını sağlamak için aktif olarak puan sistemini kullanmanızı öneriyoruz. Örneğin sitenizde bulunan bir ürünü arkadaşıyla paylaşan veya bir ürününüzün altına yorum yazan kullanıcılar puan kazanmalı ve bu puanları yapacakları alışverişlerde kullanabilmelidirler.
  • Davet sistemi; Web sitenizde arkadaşını davet et ….. kazan sistemi kullanılarak müşterilerinizin arkadaşlarına da ulaşabilirsiniz.
  • Mail uzantısı hedeflemeli kampanyalar; Sitenize üye olan kişilerin mail adresi uzantılarına özel kampanyalar planlayabilirsiniz. Bu tip kampanyaların duyurulması için yapılacak reklam çalışmalarında hedef kitle belli olduğu için çok daha iyi dönüşler alabilirsiniz. Örneğin öğretmenler günü yaklaşıyor ve sizde öğretmenlere özel bir kampanya yapmak istiyorsunuz. ogretmeninadi@okuladi.meb.k12.tr mail adresi ile sisteme kayıt olan öğretmenlere 15 gün boyunca tüm ürünlerde yüzde yirmi indirim uygulayacağınız kampanyalar planlamak satışlarınıza oldukça olumlu yansıyacaktır.

Kargo Takip Modülü; Web siteniz üzerinden satışını yaptığınız ürünlerin kargoya verilmesi ve teslimat sürecinden müşterilerinizin haberdar olmasını sağlayan önemli bir özelliktir ve hazırlatacağınız e-ticaret sitesinde Kargo takip sisteminin mutlaka olması gerekmektedir. Çünkü müşterileriniz satın aldıkları ürünlerin kargoya verilip verilmediğini, kargoya verilen ürünlerin ne zaman ellerine ulaşacağını online olarak takip edebilmelidirler.

E-Ticaret Sitelerinde Kullanılacak Ödeme Sistemleri; Müşterilerinizin e-ticaret sitenizden farklı ödeme sistemleriyle alışveriş yapabiliyor olması çok önemlidir. Sanal POS, BKM Express, Havale, Kapıda Nakit ve kredi kartı ile ödeme gibi seçenekleri bir arada sunan e-ticaret siteleri rakiplerine göre oldukça avantajlı duruma geçmektedirler.

Canlı Destek Sistemi; Canlı destek sistemi sayesinden müşterilerinizle direkt olarak etkileşime geçebileceğiniz için aktif olarak kullanılması gerektiğine inanıyoruz. Günümüzde e-ticaret ne kadar gelişmiş olsa da hala telefonla alınan siparişlerin oranı online olarak gelen siparişlerden 16 kat fazla olduğu göz ardı edilmemelidir. İşte bu yüzden canlı destek sistemi doğru yönetildiğinde satışlarınızın arttıracak bir özelliktir.

Sosyal Medya Hesapları İle Giriş Yap Özelliği; Hazırlatacağınız web sitesinde giriş yap ve kayıt ol bölümlerinde sosyal medya hesapları ile giriş yap ve kayıt ol seçeneğinin olması müşterilerinizin sitenizden alışveriş yapmasını kolaylaştıracaktır.

Üyeliksiz Alışveriş; Üyeliksiz alışveriş yap seçeneği ile müşterilerinize kayıt olmadan alışveriş imkanı sağlıyor olmanız oldukça önemlidir.

Güvenlik ve SSL kullanımı; İnternetten yapılan alışverişlerde müşterilerin en çok önem verdiği konu ürün veya hizmet satın alacakları sitelerdeki güvenlik kriterlerinin hangi seviye sağladığıdır. Hazırlatacağınız e-ticaret sitesinde kullanacağınız SSL sertifikasının 2048 bit olması ve adres çubuğunda yeşil tool bar kullanımı sitenize giren ziyaretçiler üzerinde oldukça önemli güven algısı oluşturacaktır.

Blog Yazıları; Sitenize düzenli olarak yazacağınız blog yazıları ile internet kullanıcılarının sizden haberdar olmasını sağlarsınız. Blog içeriklerinizi okuyan ziyaretçiler o andan itibaren sizin potansiyel müşteriniz olacağı unutulmamalıdır. Bu yüzden e-ticaret sitenize düzenli ve özgün blog yazıları giriyor olmanız sitenin içeriğinin zenginleşmesinde ve farklı ziyaretçi trafiği sağlamanız açısından oldukça önemlidir.