Digital Marketing Strategy

Dijital Pazarlama

Dijital dünyanın, tüketim alışkanlıklarımız ve yaptığımız iş üzerinde olağanüstü bir etkisi olduğu su götürmez bir gerçek iken, pazarlamanın ve iletişimin yeni çağına ayak uydurmayan işletmelerin başarısızlık tehlikesiyle karşı, karşıya olduğunu söylemek yanlış olmaz. İşletmenizin ve müşterilerinizin alışkın olduğu geleneksel pazarlama yöntemlerine ilaveten dijital pazarlama stratejilerinin de pazarlama faaliyetlerinize adapte edilmesi artık bir tercih değil, gereklilik…

Dijital Pazarlama Nedir?

Sağlam zeminde yürütülen dijital pazarlama ile işletmelerin büyüklüğüne bakılmaksızın tüm rakipleri ile rekabet edebilmesini sağlamaktadır; oysa geleneksel pazarlama yöntemleriyle çok büyük rakiplerin rekabet araçlarıyla başa çıkmak bir hayli zordur.

Küçük bir bütçeyle bile temel bir dijital pazarlama stratejisi oluşturabilir ve işletmenize büyük faydalar saylayabilirsiniz. Tek bir dijital pazarlama kampanyası ile işletmeniz dünyanın her yanındaki milyonlarca kişi tarafından fark edilebilir; aynı şeyi klasik pazarlama metodlarıyla yapmak istemeniz halinde devasa bir bütçe oluşturmanız gerekirken, dijital pazarlama ile böyle bir kampanyayı çok daha küçük maliyetlerle yönetebilirsiniz.

Dijital pazarlama çalışmalarının işletmlere sağladığı en önemli fayda ölçümlenebilir olmasıdır. Reklam vermeye başladığınız andan itibaren gösterim ve tık başı maliyet esasına göre ücretlendirilen kampanyalarınızın getirisini analiz ederebilir, ürün veya hizmetlerinizle ilgilenebilecek hedef kitleleri seçebilir ve bu sayede çok daha etkili kampanyalar ile satışa dönüşecek reklam stratejileri geliştirebilirsiniz. 

Dijital Pazarlamanın Viral Etkisi

Dağıttığınız el ilanlarının müşterileriniz veya potansiyel müşterileriniz tarafından anında elden ele dağıtıldığına şahit oldunuz mu hiç? Oysa sosyal medyapazarlamanın sunduğu mucizevi etkilerden biri de budur; sosyal paylaşım ağları, mesajınızın paylaş butonları ile anında paylaşılmasına imkan tanır ki, paylaşma butonlarının son dakika haberlerinde ne kadar etkin olduğunu bir düşünün…

Ortalama bir Facebook kullanıcısının 190 arkadaşı olduğunu ve bunun yüzde 12’sinin kullanıcının beğendiği gönderileri gördüğünü düşünürsek, tek bir kullanıcı beğenisi bile sizin 15 yeni potansiyel tarafından görülmenizi sağlar; sizce de çok etkileyici değil mi?

Dijital pazarlama kişilere ilgilenme ve ilgilenmeme hakkını aynı anda sunar ki çoğu zaman ilgilenirler çünkü o konuyla ilgili araştırma yapmışlardır ve tanıtımınız arama sonuçlarına göre karşılarına çıkmıştır. İnsanlar ilgilendikleri ve kendilerine değer katacağına inandıkları bir e-postadan rahatsız olmazlar; dolayısıyla dijital pazarlamada önemli olan tanımlanmış hedef kitlenizin karşısına çıkmaktır.

dijital_pazarlama_ve_viral_etki

Dijital Pazarlama İle Neler Yapabilirsiniz?

Dikkat çekici, ilgi ve merak uyandırıcı bir dijital pazarlama çalışmasıyla mevcut ve potansiyel müşterilerinizi ve takipçilerinizi web sitenizi ziyaret etmeye, ürün ve servislerinizi araştırmaya, onları oylamaya, satın almaya ve geribildirimde bulunmaya teşvik edebilirsiniz. Dünya hızla dijitalleşirken artık insanlar dijital içerikleri günlük ve hatta saatlik gibi kısa zaman dilimlerinde tüketiyorlar.

Firmalar dijitalleşmenin öneminin ve pazarlama departmanlarının yeni şartlara anında adapte olmasının gerekliliğinin farkına vararak, kadrolarına aktif şekilde çalışacak dijital pazarlama uzmanlarını dahil ediyor, profesyonel bir sosyal medya ajansı veya dijital pazarlama ajanslarıyla anlaşıyorlar. Sadece hızla büyüyor olması sebebiyle değil, pazarlamanın geleceğini de elinde tutuyor olması, dijital pazarlamanın işletmeler için -tabir yerindeyse- hayati önem taşımasına sebep oluyor.

Uzmanların öngörülerine kulak kabartacak olursak, geleneksel pazarlama yöntemlerinin zamanla kaybolacağı ve tüm pazarlama çalışmalarının dijital kanallar üzerinden yönetileceği söyleniyor. Yolda yürürken, otobüste giderken, yemek yerken bile gözünü ekrandan ayırmayan bireylere dönüşülen bir toplumsal yapıda, bu öngörünün abartısız ve yerinde olduğunu söylemek gerek.

Geleneksel pazarlama metodlarının aksine dijital pazarlama etkinliklerinizin sonuçlarını gerçek zamanlı olarak takip edebilir, işe yarayıp yaramadığını online olarak görebilir ve sonuçlara göre yeni hamlenizi belirleyebilirsiniz. Google analizleri sayesinde web sitenizin, bloğunuzun veya e-posta paketinizin kapsadığı spesifik pazarlama çalışmalarınızın kaç kişi tarafından, hangi zaman diliminde açıldığını, okunduğunu ve ne oranda geri dönüş elde ettiğinizi öğrenebilirsiniz.

Dijital pazarlama ile elde ettiğiniz gerçek zamanlı sonuçlara göre stratejinizi anında geliştirebilir, düzeltebilir veya istediğiniz zaman farklılaştırabilirsiniz. İyi bir şekilde yönetilen web siteniz, ihtiyaçlara göre şekillendirilmiş kaliteli ve hedef kitlenize değer katan içeriği ile marka imajınızı güçlendirmek adına muazzam fırsatlar yaratabilir; sosyal medya kanallarının ve kişiselleştirilmiş e-posta pazarlamasının kullanımı için de aynı şey geçerlidir.